نوجوان امروز

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پیوندها





دکتر محمد ریاضی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: در این روش می توان آنزیم پلاسمین را که از خون بیمار گرفته شده، درحین و یا پیش از انجام عمل جراحی به چشم وی تزریق و بدین ترتیب جداشدن زجاجیه از شبکیه را تسهیل کرد.

این استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در روش های قبلی جداشدن زجاجیه از شبکیه در حین عمل جراحی در بسیاری از بیماران به ویژه کودکان به سختی انجام می شد اما در این روش با استفاده از آنزیم پلاسمین می توان این جداشدن را تسهیل کرد و عمل جراحی را به راحتی انجام داد.

ریاضی گفت: در بیماری هایی مانند بیماری رتینوپاتی نوزادان نارس چسبندگی زیاد زجاجیه به شبکیه باعث کشیدگی شبکیه می شود و مشکلاتی در دید بیمار ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد : درحالت هایی لازم است که زجاجیه به صورت طبیعی از شبکیه جدا شود و اجازه دهد فرد اجسام را در فواصل مختلف به خوبی ببیند؛ اما گاهی به دلیل ایجاد چسبندگی زیاد این عمل به خوبی انجام نمی شود و بدین ترتیب در دید فرد مشکل ایجاد می شود بنابراین باید با انجام عمل جراحی ، رفع چسبندگی کرد.

فوق تخصص بیماری های شبکیه چشم گفت: این روش درمانی علاوه بر کودکان نارس برای درمان مشکلات شبکیه ناشی از بیماری دیابت و همچنین بیماری های ناشی از کهولت سن در سطح دنیا استفاده می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۰۵
علی امیدوار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی